jueves, 27 de febrero de 2014

MESTRE IDEAL




Un mestre ideal és aquell que coneix però sobretot el que és afecuós amb els seus alumnes, amb la finalitat de fer-los sentir que formen part d’aquest món i poder adaptar les propostes educatives a les seves necessitats, tant les evolutives com les que poden tenir en un moment o dia determinat. I per aconseguir això, el docent ha de procurar tenir una bona comunicació amb tots els infants i amb les seves respectives famílies, a més de fer diverses observacions diàries dins la classe amb l’objectiu de conèixer-los millor, tant en grup com individualment, la qual cosa farà que els nens es sentin més segurs dins l’aula, i a l’escola en general. 

El mestre d’infantil ha de saber organitzar-se i planificar-se per tal de ser conscient en tot moment què vol dur a terme aquell dia a l’aula, què pretén que els infants experimentin, on es durà a terme la sessió i quins materials hi són necessaris. Aquesta bona organització de les tasques que es duran a terme dins l’aula farà que el mestre pugui tenir moments per observar i reflexionar sobre la seva tasca, sobre cóm és l’evolució de cada un dels infants, sempre tenint en compte les seves individualitats, i també l’ajudarà a observar els aspectes que cal millorar o canviar.

Però dos dels aspectes que considero més importants que hauria de tenir un docent que treballa amb infants d’Educació Infantil, són els de procurar motivar als seus alumnes en tots els moments que consideri necessaris, per tal d’afavorir que els nens confiïn en ells mateixos i no parin de tenir curiositat per explorar i comprendre tot el que els envolta, aspectes que faran que aprenguin a descobrir i desenvolupar-se per ells mateixos. 

El mestre també hauria de realitzar una bona avaluació de cada un dels nens, per tal d’afavorir el seu desenvolupament global. És a dir, durà a terme una avaluació continua, tenint en compte quines capacitats té el nen al començament del curs, quina evolució segueix durant aquests i amb quines competències l’acaba. 

I perquè un mestre pugui dur a terme totes aquestes tasques de la manera més adequada també ha de tenir una bona base de coneixements sobre tota l’etapa d’Educació Infantil, els quals s’aprenen a través dels estudis que estic realitzant a l’actualitat, però sobretot a través de la pràctica a la vida real.

Com a estudiant de Magisteri d’Educació Infantil que sóc, penso que per a semblar-me al meu mestre ideal el més important que em manca és la pràctica, degut que només he tingut l’oportunitat de posar en pràctica els meus coneixements en poques ocasions, és a dir, durant el període de practiques i els mesos que he treballat en algunes escoletes com educadora infantil. Perquè durant el treball real a una escoleta, et dones compte que la teoria esta molt bé però quan et trobes davant una classe d’infants et sents molt insegura, encara que he de dir que amb l’ajuda de les companyes de feina i amb els mateixos alumnes, acabes sentint-te capaç de realitzar un bon treball. 

I a través d’aquesta practica, que aniré adquirint al llarg de tota la meva carrera professional, podré guiar als nens per el camí del coneixement, de la vida, sempre tenint en compte les seves individualitats, amb la finalitat de que comprenguin molts aspectes que els interessen i aconseguir que siguin unes persones amb idees pròpies i tinguin facilitat a l’hora d’expressar-se.

A continuació, penjo un video que he trobat, penso que fa reflexionar sobre el paper tan important que tenim com a mestres...


No hay comentarios:

Publicar un comentario