Penso que a través d’aquesta assignatura he tornat a
treballar molts dels continguts que vaig veure al Cicle d’educació infantil que
vaig fer fa tres anys. Encara que puc dir que tots aquests continguts, m’han
servit per repassar i per no oblidar-me de perquè estic aquí, per a ser una
bona mestra que tingui en compte totes les capacitats dels seus alumnes i els
hi doni recursos per desenvolupar-les, a més de fer-los més feliços.
Des de el meu punt de vista l’assignatura està bastant bé,
perquè toca diferents aspectes sobre l’educació infantil que moltes de les
altres assignatures no han tocat i aquests aspectes són que em tingut l’oportunitat de poder veure i escoltar
diverses experiències reals que es duen a terme a les nostres illes, a través
de persones que han vingut a contar-nos la seva experiència amb els infants
dins les aules i centre educatius. Totes aquestes xerrades m’han fet
reflexionar sobre la típica frase que solen dir els professors: “la teoria no
té res a veure amb la pràctica”. Perquè encara que ja coneixia que a altres
països es duien a terme tot el que la teoria promou, com per exemple a Itàlia,
amb la metodologia de Loris Malaguzzi, o a Finlàndia. Aquest any he pogut
comprovar que altres escoles del nostre entorn estan en procés de canvi per tal d'aconseguir que les nostres escoles treballin aspectes funcionals per als
alumnes.
Canviant de tema, al principi de curs vaig dir que la
línia vermella que no m’agradaria traspassar mai seria la de comparar als
infants, perquè desfavoreix els seu desenvolupament integral, degut que pot arribar a provocar que no
crequin en ells mateixos.
Penso que encara que al principi no ho vaig pensar, ara
mateix crec que alguna vegada quan estava treballant a una escoleta si que ho
vaig fer això de comparar els infants, encara que a un moment concret, degut
que un nen es va fer pipi als cançons i un altres estava assegut al wàter, i li
vaig dir al que s’havia fet pipi: Mira com en ... fa pipi al wàter, tu també
n’has de fer però al wàter. Encara que penso que això no és del tot una
comparació sinó que es una manera de fer veure a l’infant que pot fer pipi al
wàter i no als calçons.
Parlant del ninot, segons el meu punt de vista segueixo
pensant que sóc el número nou degut que encara penso que em queda molt de camí per
recórrer i moltes coses i persones de les que aprendre, encara que estic
il·lusionada mirant al futur, sense perdre de vista el meu objectiu final, el
de ser mestra i fer feliços als infants.
“La educación
consiste en enseñar a los hombres, no lo que deben pensar, sino a pensar” (Calvin
Goolidge)
No hay comentarios:
Publicar un comentario